6/24/2014

WHY AUSTRALIA?


Australia on aina jotenkin kiinnostanut mua. En oikeen ees tiiä, mistä mun kiinnostus sitä kohtaan on lähtenyt, koska musta tuntuu, että oon tykänny siitä jo pienestä pitäen. En olisi ikinä osannut kuitenkaan kuvitella, että saisin joskus mahdollisuuden viettää siellä kokonaisen vuoden, vaikka aina olen haaveillut siellä lomailemisesta.

Multa aina kysellään, että miks mä halusin lähtee just Australiaan. Sen takia oon oikeesti ruvennu miettimään, mikä siinä Australiassa niin kiehtoo mua.

Silloin, kun rupesin miettimään vaihtoon lähtemistä, aattelin, että mä lähen jenkkeihin. Sinnehän kaikki muutkin lähtee, joten aattelin, että se on se paikka, jonne kuuluu lähteä vaihtoon. Jotenkin jenkit ei kuitenkaan tuntunut mun paikalta. En tiiä, onko mulle jäänyt sit "traumat" kaikista jenkkihömppäleffoista ja aattelin, että semmoista mun elämä sit tulisi siellä olemaan, vaikka eihän se nyt todellisuudessa niin menisi. Vaihtarivuosi jenkeissä on varmasti todella mahtava kokemus sekin.

Valtavat sademetsät, aurinkoiset hiekkarannat, suloiset kengurut ja koalat, söpöt surffaripojat, ystävälliset ja ulospäinsuuntautuneet aussit ;) jne... Australia jotenkin vain kuulosti enemmän mun paikalta. 

Australiassa on älyttömän upea luonto (ainakin jos se näyttää samalta kuin kuvissa ;) ) sekä mitä erikoisempi eläimistö. Siellä riittää varmasti nähtävää. Voin jo nyt kuvitella piteleväni koalaa sylissä sekä ruokkivani kenguruita. 

Surffaus sekä sukeltaminen koralliriutoilla ovat myös aina olleet asioita, joita haluan elämässäni vielä tehdä. Toivon pääseväni Australiassa bondi beachille surfaamaan ja kenties tapaamaan Rantavahdit-ohjelman hengenpelastajia. :D

Kuten moni onkin varmaan kuullut, australialaiset tunnetaan heidän rennosta elämäntavastaan sekä ulospäinsuuntautuneista luonteistaan. Haluan oppia australialaisille tyypillisen "no worries" -asenteen eli oppia olemaan murehtimatta pienistä asioista ja nauttimaan elämästä. 

Australialaiset vaikuttavat mielestäni loistotyypeiltä. He ovat avoimia sekä ystävällisiä niin tuttuja kuin myös tuntemattomiakin kohtaan. Usein kuuleekin juttua, että Australiassa kaupankassalla saattaa vierähtää jopa kymmenisen minuuttia. 

Vaikka etukäteen olin ettinyt tietoa Australiasta, eniten todellisia juttuja kuulin kuitenkin Marinalta. Australialaiselta vaihto-oppilaalta, joka meillä tällä hetkellä asustaa. Marina on kertonut mulle vaikka mitä Australiasta, ja se on saanut mut innostumaan vaan entistä enemmän. Marina on myös elävä esimerkki siitä, että australialaiset todella ovat mukavia ja omaavat small talkin sekä huumorintajun! ;D

Loppuun vielä hieman huumoria ;)

Marinasta lisää seuraavassa postauksessa. :)

x Silja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat aina tervetulleita! :)