3/03/2015

G'DAY STRAYA!


Yks kuukaus on jo takanapäin! Aika on menny ihan älyttömän nopeesti. En voi uskoo, että oon ollu täällä jo kuukauden. Paljon on taas ehtinyt tapahtua. 

Koulu alkoi tosiaan viikko sitten. Mua jännitti iha sikana ekana päivänä. Heti kuitenkin, kun pääsin tunnille, niin mun jännitys hävis. Kaikki oli mulle tosi mukavii ja pääsin heti porukoihin mukaan. Ei onneks tarvinnu syödä lounasta yksin jossain nurkassa, niinku pelkäsin. :D Kaikki vaa tuli kyselee multa Suomesta ja oli tosi kiinnostuneita. Harva kyl tosin ees ties missä Suomi on. Multa kysyttiin mm. et puhutaaks Suomessa enkkua ja et onks revontulet aitoja. XD

Mun koulus on mun lisäks vaan yks toinen vaihtari Ranskasta ja oonki tutustunu jo siihen tosi hyvin. Huomenna ois tarkotus mennä hengailee niille koulun jälkeen. Yks meijän koulun opettajista on ollu  myös Ruotsissa vaihossa ja yks tyttö muutti puol vuotta sitten Tanskasta tänne. :) Aattelin kertoo enemmän australialaisesta koulusta sit ihan erillisessä postauksessa.

Sports uniformii saa käyttää aina keskiviikkosin ja kun on liikkaa. Haha, tykkäätteks mun hatusta XD  / Formal uniformii käytetään sit kaikkina muina päivinä. Hostiskä joutu opettaa mulle, miten solmio sidotaan.. :D

Muutin Marinalle viime torstaina. Asustelen täällä nyt Marinan ja sen äitin ja siskon kanssa. Nää on tosi mukavii ja on suunnitellu iha sikana kaikkii matkoi ja juttuja mun varalle. Marinalla on tosi paljon lomia samaan aikaan ku mulla, nii päästään sit matkustelee yhessä! :) 

Käytiin viimeviikonloppun leffassa ja shoppailemassa. Leffalippu makso vaan about neljä euroo!! Ihan älyttömän halpaa. Rakastan muutenkin Brisbanee. Tääl on ihan älyttömästi kaikkii viherpiipertäjäkahviloita ja -ravintoloita. <3 Ja tosi paljon kaikkii tapahtumia ja nähtävää. Tosi ihanaa ku pääsen nii helposti keskustaan julkisilla. Ei oo maalaistyttö tällasee tottunu... :D

BOOST<3 Kuumien päivien pelastus. Tuol on vaik mitä eri makusia smootheja ja ne on viel suht halpojakin.  / Maistoin ekan kerran Vegemitee ja mä oikeesti tykkäsin siitä XD / Brisbane yläilmoista.

Mulla on ollu viime aikoina ihan järkyttävä koti-ikävä. Mun viime kuukaus oli niin täynnä kaikkea säätämistä, et en oikeestaan ehtinyt edes ajatella koti-ikävää. Nyt kuitenkin, kun asiat rupee järjestymään ja arki alkaa rullamaan, niin rupee tää todellisuuskin paljastumaan. 

Ehin kiintyy mun edelliseen väliaikaseen perheeseen jo niin paljon, et mulla on niitä tosi kova ikävä. En mä kyl kauaa joutunu olla niist erossa, kun heti sunnuntaina ne pyys mua mukaan aamupalalle. :D Nekin on suunnitellu kyl kaikkee, mitä voidaan tehä. Ne asuu tossa alle kilometrin päässä ni on tosi helppo mennä kyläilee niille! :)

Näitä lintuja näkee täällä joka paikassa vapaana. / Peanut butter ball<3 heheh onneks koht pääsee alottaa kunnolla urheilun ni ei mee ihan kokonaan syömiseks tää vuos. ;) / Aussie life...Toi hämähäkki oli varmaan halkasijaltaan 10 senttiä... :D

Se on kyl niin totta, kun sanotaan, että täytyy mennä kauas, jotta voi nähdä lähelle. Oon oppinu arvostaan niin paljon enemmän mun elämää Suomessa. Mul on maailman ihanin perhe ja kaverit, jotka jaksaa koko ajan tsemppaa. <3 Tällä saa myös ylpeenä suomalaisena kuunnella, kun porukat puhuu siitä, kuinka Suomen opetusjärjestelmä haluttaisiin tuoda australialaisiin kouluihin. Ilmanen kouluruoka on myös tosi iso ihmetyksen aihe. :D

Toivottavasti pysyitte perässä. Haleja Suomeen ja muistakaa nauttia keväästä! Yhdeksän kuukauden päästä nähdään<3

x Silja

6 kommenttia:

  1. Missä kengurut ja koalat?

    VastaaPoista
  2. Onko näkynyt muita eksoottisia eläimiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Papukaijoja ja muita hienoja lintuja on näkynyt ja sit jättilepakoita ja opossumeja :D

      Poista
  3. Mitä on vegemite ? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on sellast aussien vihreetä töhnää, jota ne laittaa leivän päälle :D se on tehty tyylii hiivasta, suolasta ja jostai yrteistä...ei kuulosta kauheen hyvältä, mut on kyl ihan hyvää leivän päällä yhessä voin kanssa :)

      Poista

Kommentit ovat aina tervetulleita! :)