7/01/2015

VOITON PUOLELLA

Moikkamooi!

Miten tää aika vierähtää aina näin nopeesti....En voi käsittää :D Lupasin kirjoitella n. kahen viikon välein, mut se tuntuu ihan mahottomalta, kun on niiin paljon kaikkee puuhaa. Nyt oon tässä petipotilaana toipumassa flunssasta, joten aikaa kyllä piisaa :D

Oon ollu Ausseissa viisi kuukautta. Hui! Vaikka aika tuntuu sinäänsä tosi pitkältä kaiken tapahtuneen kera, kyllä se on mennyt hirmu nopeesti. Ekat kolme kuukautta tuntu menevän tosi hitaasti, mut sen jälkeen aika on lähtenyt lentoon. Aamukampa näyttää 145 päivää siihen, että äiti, iskä ja Stiina tulee mut täältä hostperheestä nappamaan. Tuntuu tosi vähältä ja tiiän et se tulee menee niin nopeesti, sillä kaikki upeimmat retket ja tapahtumat on vielä edessä. Ei auta muu kuin ottaa kaikki ilo näistä päivistä irti!

Kun mä saavuin Australiaan, mulla ei ollut mitään hajua, mitä tää vuos tois tullessaan. Vaikka kuinka lukis vaihtariblogeja ja kävis lähtövalmennuksessa, ei sitä ymmärrä, ennen kuin tulee tänne. Jokanen päivä on niin erilainen, mutta omalla tavallaan niin ainutlaatuinen. Oon niin kiitollinen, et oon kirjottanu päiväkirjaa joka päivältä, sillä välillä en ees muista, mitä tapahtu edellisenä päivänä :D

Mun ajattelutapa on jo nyt muuttunut niin paljon, että en vois uskoo todeks. Mä oon ymmärtäny ihan eri tavalla kotimaan merkitysen ja kaikken niiden asioiden ja ihmisten tärkeyden, jotka on lähellä mun sydäntä. Suomi on rakas maa, vaikka se pimeys ja loska ei aina hirveesti houkutteliskaan. Miten se sanonta meneekään. "Joskus pitää mennä kauaks nähdäkseen lähelle" ;) Mun piti lähteä 15 000 km päähän :D

Sitten niihin viime kuukauden kuulumisiin. Meillä oli parin viikon koeviikko koulussa ja mulla oli vain neljänä päivänä kokeita (täällä voi olla kolme koetta samana päivänä, jokanen kestoltaan 90 minuuttia... :D ). Eli toisin sanoen useimmat päivät kului aika rennoissa merkeissä Brisbanessa seikkaillen Josephinen kanssa :) Meistä on tullut niiiin läheisiä kamuja täällä ollessa ja ollaan tehty vaikka mitä! Onneks Ranska on vähän lähempänä Suomea kuin Aussit, niin pääsee helpommin moikkamaan :P

Mentiin käymään Brisbanen museossa yhtenä päivänä / Siellä on tällä hetkellä vaihtuvana osastona dinosaurukset. Aika hurjia! / Yhtenä päivänä mentiin vegaaniravintolaan syömään. Sen jälkeen mentiin vaan loikoilemaan South Bankin tekorannalle. Meillä oli tosin koulupuvut päällä, koska oli niin "kylmä" :'D 
Käytiin kurkkaamassa, miltä näyttää Brisbanen kasvitieteellinen puutarha. Tosi kaunis paikka ja suuniteltiinkin jo, että ens kerralla otetaan eväät mukaan ja syödään picnic suihkulähteen äärellä / Tällaset näkymät mun hostien loma-asunnolla, kun herään. Suora yhteys sademetsään / Meiän koulu on erikoistunut rygbyn pelaamiseen (minkä kyllä huomaa meijän koulun poikien koosta... :D) ja joka vuos se järjestää Homecoming-pelin, jolloin jokasen vuosiluokan joukkueet pelaa toista koulua vastaan. Toi laji ei kyllä sovi herkimmille, edes sen kattominen.... :D Tällä kertaa selvittiin "vain" muutamalla mustalla silmällä ja yhdellä silmäkulman tikkauksella. Mutta tunnelma oli silti hieno ja oltiin koko koulu kannustamassa iltaan saakka :D
Tein makaroonilaatikkoa, josta hostit tykkäs kovasti. Hostisän mukaan oli "winner" :D / Käytiin Pepin kanssa Eat street marketeilla. Siellä oli jos minkä näkösiä ruoka- ja juomakojuja eri maista sekä live-musiikkia. Makee tunnelma! / Hehe, pitihän sitä vähän poseeratakin ;)
Se kuuluisa South Bank<3 Mun mielestä ehdottomasti Brisbanen keskustan kaunein paikka. Ei uskois, että sillan toisella puolella sijatsee Brisbanen pääkatu, jossa kaikki kaupat sijaitsee, ja joka on aina täynnä vilinää / Löydettiin Josephinen kanssa tooosi ihana kahvila, jossa syötiin lounas. Näistä päivistä on kyllä muodostunut ihan mun lemppareita. Bussilla on niin helppo liikkua paikasta toiseen ja uusia alueita löytyy, vaikka kuinka paljon, kun vaan lähtee seikkailemaan :) / Söpöliinit<3
Mun hostien tuttavaperhe Itävallasta tuli käymään meillä viime viikonloppuna, kun niitten tyttö on kanssa täällä, aika lähellä meitä, vaihdossa. Vietettiin kunnon turistipäivä yhessä Brisbanessa. Kuvassa näkyy Brisbanen kuuluisa silta, Story Bridge / Käydään tosi usein viikonloppusin ostamassa tuoreet hedelmät ja kasvikset läheisiltä toreilta suoraan tuottajilta. Näitä tulee kyllä ikävä<3 / Merirosvot saapu Brisbaneen. Pirates of the Caribbean uutta elokuvaa kuvataan parhaillaan Gold Coastilla. Kuvan paatti ei kuitenkaan taida ihan olla itse Mustahelmi ;)

Muuten aika onkin sitten kulunut kavereitten footy-pelejä kattellen, yökyläillen, shoppaillen sekä muuten vain hengaillen. Ollaan myös käyty leffassa tosi monta kertaa nyt lähiaikoina :) Täällä ei kyllä aika käy pitkäks!

Toivottavasti ilmat rupeis nyt siellä Suomessa kunnolla lämpiämään ja pääsette nauttimaan hellepäivistä :) Pusuja ja haleja<3 Voiton puolella ollaan jo ;)

- Silja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat aina tervetulleita! :)